Сребърният Еднорог - история в сребро

Начало Помощ Търси Вход Регистрация

Покажи участието

* Публикации | Теми | Прикачени файлове

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.

Публикации - Мирослав

Страници: 1 ... 27 28 [29]
421
Една забравена от нас, изключително красива, българска азбука! Може да си припомните историята на нейното създаване в Уикипедия - http://bg.wikipedia.org/wiki/Глаголица

Всички букви на Глаголицата са създадени благодарение на един модул, което иде да рече, че това не е случайна азбука - http://bg.wikipedia.org/wiki/Фигура-модул_на_глаголицата

Българската Глаголица е свещенна за нас, защото за нейна основа служи най-древната азбука в света-българският "куниг". Предполагам, че много от вас не са и чували за нея, но напишете в Гугъл "куниг" и ще има доста да четете.  :)

Ето един кратък текст:
Преди създаването на българската азбука глаголица и кирилица, древните българи са имали своя писменост - куниг, а писмените знаци се наричали кун. В Шумер и Акад думата "кунуку" означавала "надпис" или "царски надпис". Писмеността си българите са пренесли от Централна Азия в Европа. Древното българско писмо е открито по всички места, населявани от нашите прадеди - Волжско-Камското междуречие, Северен Кавказ, Добруджа. В произведението "За буквите" Черноризец Храбър отбелязва, че българското рунно писмо е служело и за гадаене. Създавайки новата българска азбука, Кирил и Методий и техните ученици използват древните български знаци --куни (известни още като руни) : А, Б, В, О, Х, М, Е, Ш, Щ, Ц, Ж, Ъ, Ь, Ю, Ч, К, Т, голям юс, малък юс, - или по-голямата част от азбуката.

422
Информация за изделията / М-51 - Мадарски конник
« -: Февруари 08, 2009, 04:39:16 pm »
Не съм срещал по-задълбочено изследване на този, може би, най-български паметник от Спас Мавров.

http://iskri.net/spas_fr.html

Мадарският конник се намира на 16 километра източно от град Шумен, в комплекс с древно тракийско светилище. Релефът е на височина 23 метра от подножието на скалата - Представлява композиция от Конник, Куче и животно оприличавано на Лъв. Изпълнен е като барелеф. Според някои изследователи на скалата има следи и от птица, вероятно Орел.
   В настоящият анализ ще направим прочит на композицията характерен за анализите, завещани от прабългарските посветени, наричани често шамани и в официалната религиозна практика колобри. Ще направим частично разпечатване на знанието по астрономия, астрология и космогония.
Характерно за състоянието на цялата композиция е излъчващото се спокойствие. Конят и конникът имат повече тържествено - ритуално движение отколкото динамичното напрежение характерно за изобразяването на бойни и ловни сцени в тракийското и световно изкуство. Лицето на конника не личи ясно, но дългата коса и брада са достатъчно добре различими. Ръката (дясната) държаща копието е също спокойна, а не в бойно положение при което е характерно напрегнатата, свита лакътна става и здраво стискащата десница. Тук имаме точно обратното - спокойно придържане на копието опряно в тялото на победеното животно. Характерен белег, че конникът не е с тракийски, а с български произход е наличието на стреме. В Европа и Балканите то е пренесено от българите. Лявата ръка на конника държи нещо, което е неясно и трудно определимо, но наистина много прилича на чаша. Същественото тук е фактът, че конникът не държи юздите на коня. Както би трябвало да бъде ако сцената е ловна. В спокойно стъпилият и вдигнал ляв крак кон има много важен характерен за българите белег - оплетената конска опашка.Това е много важен езотеричен знак за нас, защото знаем, че опашката е била ЗНАМЕ на българската орда. Но не свободно веещата се опашка, а оплетената - символ на реда и дисциплината. Здравата и хармонична държавна власт охарактеризирана от оплетената конска опашка е задължителен белег по - късно за всеки властелин на Европа, когато е изобразяван на кон. Такава плитка са носели всички свещенодействуващи в българската религиозна практика - колобрите. Само те и канът са имали право да означат себе си като държавни служители на върховната (небесна) власт.
   След конника непосредствено до него се намира кучето. Това свещено животно на прабългарите, въпреки че е в динамична поза не се включва активно във внушението за ловна сцена, при която кучето е съпричастно към побеждаването на звяра и трябва да има подчертано агресивна поза.
   На преден план с притиснато от копието тяло към земята, лежи животно, оприличавано най - често на Лъв. Липсващата грива, типична за изобразяването на лъва, внася известна неувереност в изследователите на монумента. Независимо от неговият вид обаче има нещо по- смущаващо -  състоянието, в което то е изобразено. Казваме състояние, защото животното не е убито, а липсват и описателните в изкуството рани и течаща кръв, подсилващи внушението за смърт. Опашката на покореното животно е високо вдигната, свободно извита към конника. Това не е опашка на мъртъв хищник, не внушава и страдание на умиращо животно.
   Всички тези характеристики не ни дават основание за тълкуване на сцената като ловна - с чисто битов, житейски характер. Дори когато се внушават идеите за велик вожд, непобедим войн и ловец, древните художници са намирали достатъчно изразни средства да ни покажат страданието и борбената същност на победеното от човека животно - Самата поза в спокойна, типична за легнало покорно, а не за убито животно - и предните и задните лапи са в позиция на лежане, а не на смъртна агония.
   Казаното до тук подкрепя нашето по-различно от официалното становище не само, защото е езотеричен прочит на символиката на този древен паметник. То изцяло ще се базира на някой от тайните на Тангризма, запазени до днес от потомствените шамани на бог Танг-Ра -  богът на българите. Знанието на първият монотеистичен народ на Пета коренна раса (българският) не може да умре така лесно. Танг-Ра е безсмъртен и Единствен хилядолетия преди Йехова.
   В митологията на прабългарите ще вложим жалоните на този прочит. И първият от тях е, че народът на Единния бог Танг-Ра е народ на небето, който е слязъл на Земята, за да даде на стадно и племенно живеещият човек идеята и формата за държавата и космичния ред. Той идва от съзвездие Еднорог, което се изобразява като кон с един рог на челото. Рогът е винтообразен, дълъг и бойно насочен напред.Там живеят воините и пазителите на небесния ред. И Танг-Ра ги изпраща където е нужно за да се премине от хаотичния стаден живот към ред и организация на обществото. Еднорогът е третата степен в развитието на духовния път на козия рог - най-висшата. Тя се получава само в материалните полета, затова Духът слиза в материята, но запазва своята двусъщностност изразена в двете основни звездни религии - на Амон-Ра в Египет и на Танг-Ра при българите. Лъвът в тази езотерична композиция, е космичната осмица /8/. Той е проявяващата се сила на Неподвижния кръст*.
   Българският народ, като Козирог във второ посвещение на космичните воини слезли в материята е подчинен на седмицата /7/, на Сатурн. Единството между Козирог (посветен войн) и Лъв (войн пазител на тайните) се изразява чрез Еднорога слязъл в материалните светове с личен ритъм 7/8. Като отношение това е ритъмът на Конницата - седем осми, неравноделният такт на небесната конница. Целостта на това единство се изразява чрез единството на Човек и Кон. В Слънчевата система този процес се наблюдава и ръководи от съзвездие Голямо куче, Сириус. Затова то е радостно и не напада, а тържествува заедно със своя господар.  Сириус приветствува овладяната от българите **  земна структура.
 

423
М-31  http://silverunicorn.org/p/medallions/index2.php
М-74 , М-77  http://silverunicorn.org/p/medallions/index4.php

През 1961г. в Плиска е открит медальон, прецизно изработен от бронз, известен като "Розетата от Плиска". Датировката и е от периода 7-9 век и по всяка вероятност е използвана за астрономически изчисления. Според изследователите седемте лъча на розетата символизират - Слънце, Луна, Марс, Меркурий, Юпитер, Венера и Сатурн. В центъра на медальона е изобразен руническият знак IYI - символ на Българската държавност-Саракта  и древният владетелски род Дуло, от който произхождат създателите на три Български държави.
Розетата носи здраве, щастие и късмет.

Със сигурност не може да се каже точно за какво е използвана Розетата, но е сигурно, че това е един от най-ценните български артефакти.  Предполага се, че е била атрибут на Колобрите. В препратките по-надолу ще прочетете интересни изследвания,  не ни остава нищо друго освен да се доверим на вътрешното си усещане за силата на Розетата.

http://spelaetron.mylivepage.com/wiki/index
http://forum.all.bg/showflat.php/Cat/0/Number/1478321/page/2/fpart/1/vc/1

424
Информация за изделията / М-78 и П-14 - Бастет
« -: Февруари 08, 2009, 12:29:09 am »
Бастет или Баст е едно от най-почитаните божества в древен Египет. Богинята е била дъщеря и жена на бога на слънцето Ра. Почитали изображенията й във вид на котка или на жена с глава на котка. Първоначално богиня на войната, в последствие Бастет се утвърждава като богиня на слънцето, плодородието, радостта и веселието. Бастет е причината и до днес в Египет котките да са на почит.
Но има още нещо, свързано с Бастет, което касае и нас, българите.

                         Странджа крие тайната на Бастет
Входът към тайнственото подземие под връх Градище продължава да привлича туристите. Чуят ли непознат да пита за Мишкова нива, хората в Малко Търново млъкват и многозначително сключват вежди. В очите им се чете зле прикрит страх и явно нежелание да се забъркват с поредния пришълец, дошъл да търси "онова нещо".
Под "онова нещо" тук се разбира подножието на връх Градище и всичко свързано с легендата за египетската богиня с глава на котка и тяло на жена - Бастет.
Историята започва през 1980 г. с откриването на древна карта. Научните сътрудници бързо установили, че документът датира от няколко хилядолетия пр.н.е., и побързали да докладват на Людмила Живкова, която го отнесла на пророчицата Ванга. Гадателката видяла извънземна раса, пристигнала преди сто века на Земята. Живкова изпраща спешно експедиция за разкопки в местността. Тя попада на вход, водещ към дълбок тунел, в който открива камъни от черен гранат с гравирани мъжки профили и един сферичен с 12 стени. За последната находка археолозите твърдят, че е информационен носител, подобен на днешните микрочипове. Находките били изпратени незабавно по разпореждане на Живкова в ГДР за лабораторен анализ, но там изчезват безследно.
Най-голямата мистерия обаче е случилото се в началото на април 1981 г. Още първата нощ лагеруващите в подножието на връх Градище стават свидетели на необяснимо свръхестествено явление. Върху скалата се появяват две фосфоресциращи човешки фигури. Едната на седящ в царствен трон мъж, а другата - втора мъжка фигура зад него.
Експедицията приключва веднага след ненадейната кончина на Людмила Живкова. Службите за сигурност незабавно прекратяват всички проучвания и дори забраняват достъпа до района. В серията публикации, прокраднали се, преди да се наложи абсолютна цензура по случая, изследователите описват, че върху скалите на връх Градище са открили странни знаци, геометрични символи и йероглифи, идентични с тези върху древния пергамент. Именно по тях те се уверили, че Ванга е открила точното място. Тези знаци обаче са били заличени след прекратяването на проекта. Днес върху скалите е останало само полуразрушено от времето изображение на котешка глава.
Местни жители твърдят, че щом доближат до мястото, усещат силно негативно енергийно излъчване. Необяснимата енергия е била засечена и със специални уреди от изследователския екип на Живкова в началото на 80-те. Според работилите по проекта лъчението идва от вътрешността на връх Градище. Именно с енергийното излъчване те обясняват и доста големия терен със странна симетрична форма, върху който не никне трева. Площта стои оголена, въпреки че почвата е плодородна. Тайната остава затворена в гробницата на Бастет, твърдят изследователите. Те не изключват и версията, че в нея се намира и библейският кивот със скрижалите. Както и вариантът това да са просто изоставени рудни галерии.
http://www.rodnoto.com/page.php?179

425
Добре дошъл казвам на всеки, който "случайно" се е озовал в света на Сребърния Еднорог. Искрено се надявам общуването ни да е приятелско и с усмивки, защото, както обичам да казвам-единственото задължение на всеки човек е да бъде щастлив и да се радва!
Пишете мнения и препоръки, задавайте въпроси, но го правете на кирилица. Мнения, написани по всякакъв друг начин даже няма и да чета.
Ами това е, вие сте на ход.   :)

426
Информация за изделията / Re:Сребърният Еднорог
« -: Февруари 06, 2009, 07:22:28 pm »
Под снимката на един от медальоните-М-76-   http://silverunicorn.org/p/medallions/index4.php  ще прочетете: "Аз-ъ от Народа на Еднорога". Следващите откъси дават обяснение за повода да го създам.

Небесната Конница е съставена от висши същества осъществили в предишни раси и на различни места в нъшaтa Вселена своята духовна еволюция. Пребивава на съзвездие Еднорог - съзвездието на Българите. Това са воините на Танг-Ра, които посещават всяка планетарна система в която еволюцията на интелекта е достигнала ниво и може да се премине към духовност. Когато този процес не е приключил, в съответната Кореннна раса, преди тях на Мястото на Промените намиращо се върху тялото на планетата, се появява Първото Небесно племе носещо творческото начало и чрез него осъществяващо качването на душите на Пътя на висшата интелектуална еволюция - творчеството. Това са траките. Времето на Феб(Фаетон), синът на Хелиос (Слънцето), който се опитва да управлява процесите (пулсациите) вместо Баща си, но се проваля. Траките са душите оплождащи със творческата си духовна еманация Земното човечество и така ускоряват процеса на съзряването му.Тогава идва ред на Небесната конница, която пристига на земята като ръководи Циклите за създаването на Единна рилигия (духовно братство) и Държавност - социално обезпечаване на единството като народ - но не като етноси, нали?! Затова българите, Балгурите, имат завета: Душа - душа да не поробва и Дух - Духа да не подвежда!, както и : Всеки роб стъпил на тази земя става свободен!
Небесната Конница е съставена от Багатури - воини, най-вече царе и от Балгури - преди всичко духовници, да кажем Колобри.
Докато трае освобождението на еволюиралите души от планетарното робство на Опита, Конницата не напуска пределите на Системата ( Слънчевата) и се грижи за правилното протичане на проесите.


Тъй като българите (душите на българите) идват от съзвездие “Еднорог” и са пратеници на Централното слънце (Танг-Ра), те вече са посветени души – служители и учители на нееволюиралите души от планетарните системи на Вселената.

Народът на Единния бог Танг-Ра е народ на небето, който е слязъл на Земята, за да даде на стадно и племенно живе­ещият човек идеята и формата за държавата и космичния ред. Той идва от съзвездие Еднорог, което се изобразява като кон с един рог на челото. Рогът е винтообразен, дълъг и бойно насочен напред.Там живеят воините и пазителите на небесния ред.

Българският народ, като Козирог във второ посвещение на космичните воини слезли в материята е подчинен на седмицата /7/, на Сатурн. Единството между Козирог (посветен войн) и Лъв (войн пази­тел на тайните) се изразява чрез Еднорога слязял в материалните све­тове с личен ритъм 7/8. Като отношение това е ритъмът на Конницата - седем осми, неравноделният такт на небесната конница.

...Първия конен народ на Небесното войнство – еднорозите, наричани още българи. Вторият народ са траките, но в друго направление.

Автор-Спас Мавров

427
Информация за изделията / Сребърният Еднорог
« -: Февруари 06, 2009, 06:55:39 pm »
Еднорозите присъстват в много митове, легенди и детски приказки, също и във всички религии. Ето малко информация:

 Според "Лексикон на традиционните символи":
"Еднорог - лунен, женствен символ, чиято мъжка противоположност е лъвът; целомъдрие, чистота, непорочност, съвършена доброта, добродетел и сила на духа и тялото, непреходност. Тъй като двата му рога са сплетени един в друг, символизира единството на противоречията и неделимата господарска власт. При изобразяване на Дървото на живота от двете му страни се изписва по един Еднорог като страж. Борбата м/у лъва и Еднорога олицетворява слънчевите лъчи и лунни сили и антиподните двойки. Рогът му може да открива и неутрализира сложената във вода отрова."

В Египет Еднорогът е символ на всички морални добродетели.

При алхимиците Еднорогът олицетворява живака, чиято противоположност е сярата, олицетворявана от лъва.

В Китай често го отъжествявали с квилин, едно от четирите духовни създания. (Квилин - китайско-легендарно същество, наричано понякога Еднорог, олицетворяващо обединяването на силите Ин и Ян. Ян съответства на мъжката, а Ин - на женската сила). Рогът е знак за щастие на императора.

В Християнския свят Христос "Рог на освобождението", рогът като противоотрова символизира силата на Христос да унищожава греховното; това, че рогът е само един, символизира единството на Христос - син или Христос като единствения Божи син. Олицетворявайки чистота, целомъдрие и непорочност, той е атрибут на Дева Мария и символ на всички морални добродетели. Животът му на единак олицетворява живота в манастира, атрибут на св, Юстина от Антиохия и св. Юстина от Падуа.

При даоистите Еднорогът е основен символ, в образа на квилин събира петте елемента и дородетели.

При гърците и римляните рогът е лунен сърп. Еднорогът е атрибут на всички девици, богините на луната и най-вече на Артемида и Диана.

В хералдиката Еднорогът има тяло и глава на кон, лъвска грива, крака и копита на елен, а в средата на челото - вит рог; заедно с лъва олицетворява силата на слънцето и луната.

В Иран - съвършенството; всички морални добродетели.

При евреите - кралско владичество, силата на тялото, могъщество.

В Шумер е бил лунен символ, символ на непорочните богини, изобразява се заедно с дървото на живота.

Ктасей съобщава (ок 400 г. пр. н. е.) за съществуването на подобен на магаре кон, с целебен рог, който е много див и може да бъде хванат само от девица. Плиний го описва с тяло на жребец, глава на елен, слонски крака, зурла на глиган и черен, дълъг два лакътя рог на челото, под който е израснал гранат, лекуващ при докосване всякакви рани. Сърцето на животното също лекувало, и с право Еднорогът става емблема на аптеките.

Страници: 1 ... 27 28 [29]
Powered by PHP Powered by PHP SMF 2.0.7 | SMF © 2011, Simple Machines Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!